torsdag den 3. december 2009

"Vi er ikke rigtig voksne, vi er ikke rigtig børn"

Jeg er uendelig træt af alder! Hvornår er vi for gamle, og hvornår er vi for unge? Hvornår passer det samfundet bedst, hvad vi er for en kaliber?
Jeg er uendelig træt af at høre på de ældres meninger om at vi ikke må lege voksne, men vi  heller ikke er børn. Som Bølle bob synger det så godt: "Vi er ikke rigtig voksne, vi er ikke rigtig børn." Jamen hvad fuck er vi så? Vi må heller ikke opføre os som teenagere, for det er sådan nogle irreterende nogle som har for mange hormoner og bumser.
Jeg er træt af at samfundet regner med vi kan tage stillinger til hvad vi vil i fremtiden, og at de regner med vi gør det hurtigst muligt, uden nogen hjælp. Og stadigvæk må vi ikke købe en rom og cola selv.
For det er jo "helt klart nemmere" at bestemme ens egen fremtid, i forhold til at styre ens alkohol forbrug.
Tag ikke fejl, jeg kan sagtens se at det er dumt at sænke alkoholgrænsen, men dette er ikke en fornuftig snak, dette er en vredes snak! Ja, ligenu indtager jeg teenageren, den eneste der faktisk får sagt hvad den mener!

Nu går jeg ind på mit værelse og råber ned i en pude. Når jeg kommer tilbage er jeg civiliseret, fornuftigt, og stadig ikke med rom og cola i hånden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar