søndag den 19. juni 2011

Ord-Ørl

Er du bare hot, eller har jeg chili i øjnene?

.. Jeg har aldrig forstået scorereplikker.
Hvem er skyldig i denne onde cirkel af en epidemi?
Hvem end det er, tror jeg personen har sat sig ned og tænkt: jeg vil gerne undgå at score, hvordan gør jeg det på den mest forfærdelige måde?
Budskabet har bredt sig, og en eller anden tilfældig fyr med grønlænder promille har brugt en af disse fraser, og faktisk fået kontakt med en anden dude med bryster. Og så må det jo være en genial ide, som alle skal være en del af at sprede.

Min værste oplevelse med "score"replikker, var engang i byen hvor en egentlig meget nydelig mand kommer hen til mig. Jeg venter spændt på hvad han nu vil fortælle mig. Han åbner munden: "Må jeg være din tampon?" .. Jeg forstår sætningens dårlige metaforiske mening, men når man har fået lidt i blodet tolkes det mere som: "Hvis du menstruere er jeg villig til at stoppe dit blodige hul til med min penis."

Det bringer mig tilbage til børnehave tiden hvor mig og min veninde havde, for første gang, set rødbede-skede fænomenet. En hund der var i løbe tid. Derefter brugter vi resten af børnehavetiden med at synge "Blod-tissekone, parre sig!" mens vi "sprøjtede" sand ud fra vores skridt, fordi det jo åbenlyst minder om blod.
Og ja, det er vel vores egen skyld at vi blive bitch slapped med dårlige replikker. Vi kunne jo være den der tog intiativet og gik over og sagde "hej". Vi kunne også lade helt være med at vandre ud om natten, og regne med vi får smidt en perfekt fyr i hovedet, uden dårlig ord-ørl.
Og så alligevel, vores liv ville ikke helt være det samme hvis vi ikke skulle være vidner til alle de kiksede og små irreterende ting, de dejlige mænd gør og siger.
Jeg er hvertfald klar igen i aften, og på en måde håber jeg, at jeg får et lille ordspil fortalt. Du ved, det gør vel ikke noget at få at vide man er hot.... eller er det bare fordi jeg har chili i øjnene?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar