tirsdag den 20. april 2010

Bremsespor

Forelskelse er som et bremsespor i underbukserne.
Det kommer fuldstændig uventet, og så er det svært at vaske af igen.

Problemet med forelsker derimod, er at man ikke bare kan smide dem i vasketøjskurven, eller for den sags skyld, smide dem ud i skraldespanden. Det ville hvertfald resultere i en form af fængselstraf ..
Jeg indrømmer gerne selv at jeg har haft besøg af mr. bremsespor hundredevis af gange mere end hr. forelskelse. Jeg indrømmer gerne at forelskelserne har været det værste.
Indrømmer jeg at forelskelse er et større tabu end bremsespor? Nej. Hvis en fremmed kom op til mig og spurgte: "Vil du have en håbløs forelskelse eller en lorte streg i trussen," ville jeg vælge det første. Men nu er det heller ikke fordi bremsespor skal forsvares. Kærlighed giver ar i sjælen, mislykkede toiletbesøg giver ar i selvtilliden, og økonomiske undertøjs problemer.
Vi vil heller aldrig opleve en person, hovere en anden med en ulykkelig forelskelse, hvor derimod...
Min gode far har altid været fan af at informere verden om disse situationer. Noget som jeg har blandende følelser for, og desværre langsomt indser er arveligt.
Tag foreksempel min konfirmation, hvor min far rejser sig op for at synge sin sang dedikeret til mig. Salen fyldt af venner og bekendte er klar til at synge med, alle er begejstrede. Første sætning "Jeg ved ikke om du bliver noget stort. For jeg sys' nu du altid lugter lidt af lort."
Stor traumatisering som er endt i lorte fiksering, og nu endt med et blog indlæg, med overskriften "Bremsespor"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar